Pah O Pah Siri 2: Akhirnya Cinta Kita?

Ramai yang bercinta mengharapkan agar percintaan mereka berakhir dengan pernikahan namun bagaikan mengharap panas sampai ke petang, ada kalanya hujan ditengah hari.

Selagi kita bercinta dalam batasan agama, jiwa redha, tenang dan tenteram walaupun kita tahu yang kita mungkin tidak akan dapat tidur sekatil setilam mahu pun sebantal tetapi kita tetap saling sayang menyayangi. Mengambil kisah di atas satu sama lain, bertanya khabar, saling doa mendoakan antara satu sama lain. Yang susah dibantu, yang mudah dipermudahkan.

Pah O Pah, mungkin percintaan ini tidak seperti orang lain bercinta, tiada dating dating, tiada ucapan sayang sayang, love you dan love me namun yanng ada hanya disulami dengan doa doa, nota nota dakwah, peringat peringatan tentang akhirat dan kisah kisah sejarah silam yang memberikan teladan serta pengharapkan agar Allah swt sentiasa memberikan yang terbaik buat diri kita semua.

Pah O Pah, bersama kita berlumba lumba melakukan amal amal yang soleh, banyak bersedekah dan berkongsi ilmu kerana itulah bekalan kita yang berterus untuk kehidupan selepas kematian. Bersama kita memohon keampunan dari Allah swt di atas segala dosa dan kesilapan lalu.

Pah O Pah, andai kata ditakdirkan kita menjadi suami isteri maka aku tetap bersyukur namun sekiranya tidak, aku tetap menerima dengan redha. Semuanya ketentuan Allah swt.